Saturday, November 25, 2006

Awie dan Isteri bersanding



Oleh Muhd Izawan Baharin dan Ahmad Syahrul Derauh(Wartawan Harian Metro)

PORT DICKSON: “Biarlah apa orang nak kata. Mereka tak tahu perkara sebenar dan saya tidak kisah apa yang mereka hendak cakap,” kata Rozana Misbun, isteri vokalis utama kumpulan Wings, Awie atau Ahmad Azhar Othman berhubung tohmahan dia merampas suami orangMenurut Rozana, 27, dia tidak menghadapi sebarang masalah dengan keluarga suami, malah keluarganya merestui perkahwinan itu.

“Ibu bapa kami faham (apa yang berlaku). Saya terima perkahwinan ini sebagai jodoh saya,” katanya.

Rozana atau nama mesranya Joanna berkata demikian pada majlis persandingannya dengan Awie di Banglo Air Hitam, Batu 9 di sini, malam tadi.

Pada majlis yang dihadiri kira-kira 2,000 tetamu terdiri daripada anggota keluarga dan kenalan rapat itu, Awie turut menyambut hari jadinya yang ke-38.

Awie yang memakai sut lengkap berwarna hitam manakala isterinya memakai gaun putih tiba ke banglo itu jam 8.45 malam diiringi kira-kira 30 pengiring berkot serba hitam.

Pasangan pengantin yang bernikah setahun lalu itu dihiburkan dengan persembahan tarian kebudayaan dan silat.

Pada majlis itu, Awie turut menyarungkan gelang ke tangan isterinya sebagai simbolik cinta mereka dan memotong kek hari jadi.

Antara artis yang kelihatan adalah Hattan, Afdlin Shauki, anggota kumpulan Wings iaitu Joe, Eddie dan Black.

Ketika ditanya sama ada Rozana bersedia bertemu dengan bekas isteri Awie, Arni Nazira Anuar, 28, adik kepada aktres Haliza Mizbun itu mengatakan dia langsung tidak menyimpan hasrat untuk bertemu dengannya.

“Kami tidak pernah berjumpa dan saya tidak akan berjumpa dengannya,” katanya.

Menurutnya, hubungannya dengan dua anak Awie, Puteri Aleeya Antasha, 6, dan Puteri Aleefa Antasha, 3, cukup akrab.

“Alhamdulillah mereka dapat menerima saya dan hubungan kami amat akrab,” katanya.

Rozana turut memuji suaminya sebagai seorang yang baik dan mempunyai sifat penyayang.

Sementara itu, Awie berkata, apa yang berlaku sebelum ini tidak perlu diungkit dan berharap perkahwinannya kekal abadi.

“Hidup mesti diteruskan. Harapan saya (perkahwinan itu) sama macam dulu. Semua orang yang berkahwin ingin hubungan itu kekal abadi dan aman damai. Macam itulah juga saya, saya mahukan kedamaian dalam hidup dan rumah tangga,” katanya.

Awie bercerai dengan Arni pada 16 Oktober lalu

Majlis Merai Perkahwinan Lambang Kasih Sayang Awie Buat Isteri
Oleh WANDA IDRIS (Wartawan Utusan)


“JANGANLAH menganggap majlis ini sebagai satu balas dendam. Tidak... Saya adakan majlis ini atas rasa tanggung jawab saya sebagai seorang lelaki, suami dan bapa.

“Juga sebagai tanda terima kasih saya kepada keluarga pihak isteri yang menerima baik perkahwinan ini kerana mereka percaya manusia tidak pernah mampu untuk melawan takdir.

“Dan lebih penting, ia adalah lambang kasih sayang saya kepada isteri, jadi janganlah lagi hendaknya menyentuh perkara-perkara lalu. Saya sudah tidak mahu mengungkit hal lama.

“Saya mahu teruskan hidup, berbahagia dan sentiasa berdoa agar perkahwinan ini kekal abadi.”

Demikian tegas Awie yang mahu umum memahami bahawa majlis resepsi yang dilangsungkan pada malam Jumaat lalu di sebuah banglo persendirian di Batu 9, Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan itu bukan untuk menunjuk-nunjuk.

“Kerana itu majlisnya tidak berlebihan. Saya adakan secara sederhana sahaja. Buat apa yang termampu,” kata Awie yang buat pertama kalinya memperkenalkan secara rasmi isterinya, Rozana Misbun kepada khalayak selepas berkahwin lebih setahun lalu.

Awie, 39 dan Rozana, 27 yang juga adik kepada pelakon Haliza Misbun telah bernikah pada 20 Jun tahun lalu setelah tiga tahun berkawan.

Perkahwinan kedua Awie itu menjadi kontroversi apabila dikatakan penyebab punca keruntuhan rumah tangganya dengan pelakon/penyanyi Arni Nazira Anuar, 28 apabila Arni menuntut cerai setelah lapan tahun berkahwin.

Mereka yang mempunyai dua cahaya mata, Puteri Aleeya Antasha, enam dan Puteri Aleefa Antasha, empat kini berada di bawah penjagaan Awie.

Pada majlis yang dihadiri kira-kira 2,000 tetamu yang juga diadakan bersempena ulang tahun kelahiran Awie, penyanyi rock itu turut memakaikan seutas gelang emas bertatahkan batu permata bernama Awie di tangan kanan Rozana sebagai simbol pertautan kasih sayang mereka.

Merancang majlis meraikan perkahwinannya itu sejak lebih seminggu lalu, Awie dan Rozana turut diiringi kedua-dua anak Awie, Puteri Aleeya dan Puteri Aleefa sebagai gadis bunga.

Hadir sama memeriahkan majlis ialah kedua ibu bapa Awie, Othman Maarof dan Azizah Abdul Hamid serta adik dan abang Rozana, Amanda dan Rosman serta beberapa rakan artis yang terdiri daripada anggota Kumpulan Wings, Afdlin Shauki dan Bob Lokman yang bertindak sebagai pengacara majlis.

Malu-malu

Rozana atau nama manjanya Joanna yang kini hamil empat bulan pula kelihatan malu-malu apabila ditanya mengenai perkahwinannya itu.

“Kami mula berkenalan sejak 2002 apabila bertemu di sebuah restoran. Saya memang peminatnya dan sejak pertemuan itu, kami mula berkawan rapat,” kata Rozana yang amat meminati lagu Sejati, dendangan Awie bersama Wings.

Ditanya mengenai pandangan negatif sesetengah pihak terhadap suaminya, tegas Rozana, “Dia lembut sebenarnya... Saya sukakan Awie kerana orangnya baik.”

“Malah dia langsung tiada masalah dengan anak-anak saya. Mereka sangat mesra dan manja,” pintas Awie sambil membayangkan mahukan anak seramai yang mungkin membuatkan Rozana tersimpul malu.

Mengenai kontroversi perkahwinannya, kata Rozana, dia tidak mahu ambil peduli dengan kata-kata orang.

“Mampukah kita menidakkan ketentuan Tuhan,” ujarnya lembut, satu ciri yang membuatkan Awie terpikat kepada Rozana selain seorang yang penyayang dan manja.

Malah kata Awie, Rozana bukan sahaja menepati ciri wanita pilihan, lebih penting, tiada jurang komunikasi dalam perhubungan mereka.

“Saya percaya dengan komunikasi dan dia mampu berbual dalam apa juga topik dan kami boleh bertukar-tukar pendapat. Itu yang bagus,” kata Awie lagi.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tak suka perempuan yang merampas suami orang!Lawa lagi arni!!Kita tgk 10 tahun akan datang..kerana bola tu bulat..kita tgk pilihan awie seterusnya..heh..

5:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Entah. Jangan buruk sangka. Kita sendiri belum tentu lagi.Mungkin lebih teruk daripada Awie. Hidup ini kita cuma rancangkan. Allah yang menentutkan.

1:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

ala mungkin arni tu bukan isteri yang baik..sebab tu kene tinggal..bini baru awie lagi cantik dari arni..sape kate arni lagi cantik tu rabun agaknya

4:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha, org khawing kamu pulak yg sibuk... hahaha

9:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

yabah, hehehe. sibuk pulak komen komen. kita doakan kebahagia org kan bagus dong... hehehe

9:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Few year fast fwd..Kena debik cerai

8:03 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home